"We willen voor onze klanten duidelijk maken dat ze voor A-merken,
huismerkartikelen, maar ook voor discountproducten bij ons terecht kunnen",
aldus een woordvoerster van het bedrijf donderdag. Euromerk is alleen
verkrijgbaar bij Super de Boer en is ook door de supermarktketen ontwikkelt,
maar is geen huismerk, zo benadrukte de zegsvrouw.
Minder omzet per bezoeker
Door de economische crisis zijn steeds meer consumenten kritisch over hun
uitgaven. Zo bleek uit de meeste recente cijfers van marktonderzoeker GfK
dat consumenten per supermarktbezoek minder uitgeven. Veelal duurdere
A-merken worden omgeruild voor goedkopere (huismerk)artikelen.
Eerder dit jaar gaf het concern al aan in 2009 op prijs te gaan letten. Vanaf
volgende week liggen de eerste vijftig producten in de nieuwe verpakking in
de Super de Boerfilialen. Dit jaar moeten ongeveer driehonderd van de ruim
vijfhonderd allergoedkoopste artikelen een nieuw jasje.
Euroshopper
Marktleider Albert Heijn heeft al jaren een eigen discountlijn: Euroshopper.
Het merk is overigens in meerdere Europese landen zoals Noorwegen en Ierland
te verkijgen.
Neerlands grootste supermarktketen zit overigens zelf ook niet stil. In het
eigen tijdschrift kondigde voorzitter Dick Boer aan dat Albert Heijn
binnenkort een nieuw huismerk zal presenteren. Details zijn nog niet bekend.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl